sunnuntai 11. tammikuuta 2015

256. "Mä en ole koskaan tykännyt sinisestä"

Ronja: Niinkuin jo otsikossa lukee, mä en ole koskaan tykännyt sinisestä. Paitsi että viime syksynä ja tänä talvena oon yhä useammin huomannut lakkaavani kynnet sinisellä ja pukeutuvani sinisiin vaatteisiin. Mun lakkavarastoista löytyy yhä enemmän erilaisia sinisiä, mutta eniten taitaa olla Essien Midnight Camin tapaisia tosi tummia sävyjä. Mun ei pitänyt tykätä siitä väristä, mutta miten tässä silti kävi näin?! Ehkä mä sittenkin tykkään sinisestä ihan vähän ainakin.. ;)

Tämänkertaisilla kynsillä on siis mitäpä muutakaan kuin Essien Midnight Camia, eli sinistä ja yksinkertaiset koristelut. Ostin Kicksin alesta muistaakseni eurolla Dependin hopeisen 223:n, josta olin kuullut ja lukenut paljon hyviä arvosteluja. Sen on todettu leimaavan hyvin, joten oletin lakan olevan myös helposti peittävä. Leimauksesta mulla ei ole vielä omakohtaista kokemusta Dependin lakoilla, mutta pitääpä sekin homma testata piakkoin, sillä sain Born Pretty Storelta testiin leimauslaatan, josta kirjoitan lisää myöhemmin. Dependin peittävyydestä voin sanoa sen olevan huippuluokkaa, lyhyemmillä kynsillä jo kerros saattaa riittä, mutta tasaiseen pintaan tarvitaan kaksi kerrosta.
 Lakkasin pohjalle kaksi kerrosta Midnight Camia ja annoin sen kuivua kunnolla, jottei teippi repisi lakkoja. Sitten asettelin kaksi teipin palaa kolmion muotoon ja lakkasin Dependillä teippien väliin jääneen alueen. Eihän noista kolmioista täydelliset tulleet, mutta mulle riittävän hyvät joten en jaksanut paikkailla niiden reunoja siveltimellä jälkikäteen. Vielä Secheä päälle ja helppo lakkaus on valmis! Näissä eniten aikaa vei ensimmäisten kerrosten kuivuminen ennen teippausta, mutta sitäkin aikaa olisi voinut lyhentää laittamalla välissä pikakuivattajaa, jolloin teippailun olisi voinut aloittaa nopeammin.
 Midnight Cami näyttää kuvissa tosi tummalle ja sitä se onkin, mutta se sisältää myös ihan vähän tietyssä valossa näyttäytyvää violettia shimmeriä. Tietenkään juuri silloin ei aurinko paistanut kun otin kuvia, joten en saanut Camin kaunista säihkettä vangittua yhteenkään otokseen. Hopeiset kolmiot saavat kynnet näyttämään pidemmiltä, mutta talvi on taas tehnyt tuhojaan ja keskisormen kynnestä lohkesi yksi kulma, sekä kynsinauhat meinaavat kuivua rasvaamisesta huolimatta. Kaiken tämän lisäksi lakkaukseen ilmestyi kärkikulumaa jo päivässä. Silti tykkäsin näistä kynsistä paljon! :)

Käytetyt:
- Essie Midnight Cami
- Depend 223
+ teippiä

6 kommenttia:

  1. Tosi nätit kynnet taas! :) Mä oon tykänny aina sinisistä kynsillä, vaatetuksessa en kyllä niinkään erityisesti, vaikka joku tummansininen takki voisikin olla aika upea :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitti Nena Sofia! Mä oon oppinut tykkäämään sinisestä vaatteissakin ja tummansininen takki vois olla kyllä kiva :)

      Poista
  2. Upeat kynnet ja tuo Essie on ihana lakka. <3

    VastaaPoista

Asialliset kommentit ovat tervetulleita (: