maanantai 6. tammikuuta 2014

127. Skittle vai skittlette?

R: oon pitkään miettinyt mitä eroa on skittlellä ja skittletellä. Okei, molemmat on lakkaustyylejä, joissa on yhdistelty eri lakkoja, kuvioita ja pintoja. Niissä voi olla kaksi samanlaista kynttä ja muut erilaisia tai kaikki erivärisiä. Siinä kaikki mun tietämä. Tunnistan kynnet joissa on käytetty skittle-menetelmää, mutta olen nimennyt varmasti pari skittletteä skittleksi tai toisin päin. Päätin nyt korjata asian ja selvittää ainakin itselleni kynsilakkatermien ihmeellistä maailmaa :)

Eilisen tekeleiden perusteella aloin miettimään vielä enemmän että kummat nämä on. Päädyin tulokseen skittle, joka nyt osoittautuu vääräksi arvaukseksi. Sonnelan mukaan skittle määritellään näin: `Koristelutyyli, jossa kaikki 5 kynttä kädessä lakataan yleensä kirkkailla väreillä, jokainen kynsi eri värillä.` Ja skittlette: `Vertautuu skittleen, mutta skittlettessä vähintään kaksi kynttä ovat samanlaiset lakoiltaan ja koristeluiltaan.`
 `Skittletessä on vähintään kaksi erilaista aksenttikynttä ja vähintään kaksi viidestä kynnestä pitää olla samanlaisia` on Papun (Jos edes kynnet) määritelmä skittletelle. Joten mun kynnet ovat siis skittletet :) Yksi näiden koristeluiden taitavista käyttäjistä on The Nailsaurus -blogin kirjoittaja. Siksi blogi onkin sekä minun, että monen muunkin lukulistalla.
Lakkoina toimivat ihanat Glints of glinda, I theodora you ja What wizardry is this. Glints of glinda on pullossa niin kaunis maitokahvin värinen creme, mutta kynsillä se sulautui mun ihonväriin ja livenä näyttää aika mitäänsanomattomalta. Kuvissa se näyttää siltä mitä mä oletin sen olevan. Yksi niistä lakoista joista haluaa tykätä, mutta mihin ei kuitenkaan kynsillä ihastu :/


Olin unohtanut julkaista uuden vuoden kuvia, joten vähän jälkikäteen muutama kuva raketeista.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Asialliset kommentit ovat tervetulleita (: